Tuesday, August 18, 2009

Kenangan Ya Romadhan.

Ramadhan dtg lagi..thnks to Allah coz aku masih d beri peluang utk merasai nikmat bulan puasa bagi tahun ni...to "diari Kerudung ungu"..thnks kerana ingatkan aku n of corse kengkawan yg lain tentang pose nie...

Cite pasal pose ni teringat aku kenakalan dulu2..masa tu aku darjah berapa ntah tak ingat lak..citer die camnie...Dulu bile time pose aku n Along mesti dah kumpul duit modal utk kami jalankan perniagaan yg di konker oleh aku n tentunya beliau sebagai sifu..taw apa yg kami wat..haha..kami jadi "tawkey" tikam..alah..tikam yg kertas tu..bile kite cabut tikam tue kite tengok berape duit yg kita dapat..10 sen ker..20 sen ker..$1 ke @ cuma dapat time kasih jer...tiap kali pose memang kami akan dpt keuntungan mengalahkan makcik jual kueh kelepong ptg2 time pose tu...

d Pendekkan criter..(panjang2 nati takot Fox@McMrinds sound aku lagi lak...tak mampu nak baca pnjg2 katanya..)..kami slalu wat bisnes adik-bradik ni sorok2..tikam tu lak kami letak kat bawah umah atas idea Along..Satu hari aku tlampau lah asyik dok jual tikam tu kat kengkawan coz untg dah byk...tak sedar ari dah nak buka...ckup time Along pun panggil aku balik..ayah dah tunggu nak buka pose kat umah..aku pun trus capai tikam tu n simpan tapi tak d tempat spatutnya coz nak cepat..takot kantoi ngan Mr. Jo (Ayah aku la tu acik Johar). Aku just sorok dalam tong angkat getah sekerap ayah aku...lagi nak pendekkan citer aku tluper nak amik tikam tue...

Esoknya aku n Along p skolah cam biase..konon2 takde paper la..balik tang sekolah ayah aku dah tunggu kat umah dgn muke serius d kala lapar d bulan puasa.rupenye aku dah terkantoi coz ayah aku dah taw "bisnes" aku jual tikam tu...apa lagi..kene balun la aku ngan Mr Jo..nasib baik aku tak kene tikam...hehehehe...Nasib la aku nie pandai simpan rahsia kerajaan aku n Along...kot aku dengki kompom Along kantoi skali...Sejak pada tu aku n Along dah tak jadi tawkey tikam lagi....

Apapun tu sume tinggal kenangan...Kini Along dah 12 tahun meninggalkan aku n Femly...Beliau telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya di Jln Travels Kuala Lumpur sewaktu perjalanan ke tempat kerjanya..masa tu baru lepas raye Haji tahun 1997...Apa yg arwah Along tinggalkan hanyalah kenangan d bulan ramadhan aku n beliau serta kasih beliau sebagai anak yg amat taat pada ibubapa n agama serta seorang abang yg menjaga adik2nya dgn amat baik..

Sama2 lah kita menyedekahkan Al-FAtihah pada arwah Along n seluruh Umat Islam yg dah pergi menyahut panggilan Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyanyang sempena kedatangan Ramadhan Al-Mubarak yg mulia ini...Amin...

Inilah Arwah Along..Shahril Hezri Bin Johar...Al-Fatihah

No comments: