Thursday, April 2, 2009

Aku Di mana Episod 2

Korang jangan ingat ni Tasik Titiwangsa KL atau Tmn Tasik Negara Pahang.. ni adalah Tasik Danau Toba...Tasik buatan manusia ke-3 terbesar di dunia dan terbesar di Asia Tenggara...Fakta ni..kalo aku silap korang bagitau aku smula...aku amik gambar ni masa aku ikut trip 4 malam 4 hari ke Indonesia anjuran opis isteri aku pada bulan Dis 2008 yg lalu..

Aku n Buah hati aku kat atas Gunung Simarjarunjung...yang penting aku nak tunjuk kat korang...belakang tulah Tasik Danau Toba tu..

Inilah bas kepunyaan agensi yang membawa kami sepanjang berada di Medan dan Sumatera Utara sepanjang percutian tersebut..Trimas pada Pak Lompo;pemandu pelancong kami..


kami dihadapan Restoran Lubuk Idai yang terkenal di Medan..makanan kat sini di tanggung halal dan menu utamanya adalah nasi padang...bukan makan nasi kat padang tau..
Kami di hadapan Hotel Sibayak Berastagi yang terletak di Daerah Sumut...Indonesia...ni salah 1 hotel yg jadi tumpuan pelancong kat Endon..

Kami setelah terbang dari Malaysia dan selamat mendarat di Indonesia menaiki pesawat Air Asia..Everyone Can Fly...

aku n c kcik yg nakal masa tengah tunggu flight yang delay selama 5 jam kat Medan sebelum pulang ke Malaysia..Ktorang p n balik naik Air Asia jer..

ni lak kat depan peta di Pulau Samosir...salah satu perkampungan suku bayak yang terkenal sebagai pahlawan di Indonesia..Kira samseng negara la ni..cam Makushakashitad samseng ISM gak kot...

Ni kat dalam istana...bukan istana budaya..tapi istana tinggalan Raja pemerintah pertama di Medan..tapi nama dia aku dah lupa la...Raja Shahril Azmi kot...

Inilah ahli-ahli rombongan yang kesemuanya merupakan keluarga staff Opis isteri aku..tapi opis tu bukan isteri aku yang punya...bukan jugak Ahmad Albab yang punya..thanks to Pejabat Kecil Daerah dan Tanah Gemas coz bagi kesempatan aku bawak isteri n anak aku melancong luar negara...

No comments: