Saturday, March 21, 2009

Keta Ustad Rosak & Air Buah Jambu Batu

Cak...aku kat landskap kolam ikan Kompleks Penyayang Bakti Sg Buluh

masing-masing dengan gaya nekanik yang poyo...padahal tau basic je pasal enjin..macam expert je ktorang kan...

inilah air buah jambu batu Sg Buluh. yang kanan tue air biasa..yang kiri tu air special yang dah dicampur asam buah..

Ari sabtu 21.03.2009 aku,ustad,marin dan kalis menerima pelawaan dari As,peserta kursus yang sama untuk menghadirkan diri ke Kompleks Penyayang Bakti Sg Buloh yang terletak agak-agak setengah jam perjalanan menaiki kereta dan 4 jam perjalanan kalau jalan kaki. Kami pergi 2 kereta dengan menaiki kereta Kamarul dan ustad.Nak dijadikan cerita, dalam perjalanan dan keadaan jalan jem kereta ustad "naik marah" (temperature naik) sebanyak 2 kali kerana kereta honda ustad yang manja nie tak pernah tersekat dalam jem. kami terpaksa berhenti agak-agak 15 minit di Taman Shamelin Perkasa da membuat muka poyo masing-masing kerana cover malu tersangkut tepi jalan.hihihih...
Lepas keta ustad dah stabil semula aku amik alih jadi drebar lak coz aku nie taklah expert, tapi besa gak la ngadap jalan jem nie.. 15 minit lepas berhenti tu kami sampai ke destinasi dengan selamatnya.Masa balik kami terjumpa air buah jambu batu yang memang kitorang tak penah jumpa sebelum nie. dengan hajat kalis yang meleleh air liur tengok air buah jambu batu tue aku pun turun membeli dengan di belanja oleh kalis...dan setelah merasa air tue.. aku bagi 4 star dengan kesedapan rasa air tu.So, sape-sape yang lalu kat pekan Sg Buluh tu kot terjumpa air bauh jambu batu, jangan ragu-ragu untuk membelinya kerana ianya di jamin sedap...

No comments: